Tuesday 15 March 2011

AKU RINDU PERISTIWA SEMALAM

assalamualaikum wtb...:)

kalau tgk tajuknyer cam sayu je kan... pagi-pagi macam ni dah terasa sayu. Lepas je menunaikan solat subuh, terjelepuk aku di hujung katil... aku ambil al-quran disisi aku.. aku usap-usap sambil tersebak..tanpa ku sedari.. air mata mengalir di pipi.. aku AKHI.. tp aku menangis.
Ya Allah... aku buntu di jalan mu....
sehelai demi sehelai aku selak naskah al-quran itu. mencari surah at-taubah...
selesai surah at-taubah.. aku rajinkan hati aku untuk menafsir surah yaasiin...
hmm... hai hati.. knapa kau meronta.....?
aku kembali ke birai katil... melihat ke luar jendela...
hmm hujan rintik-rintik.. sejuk....
hati kmbali runsing...
Ya Allah.. tunjukkanlah aku jalan yg benar....
tiba-tiba pintu diketuk.... muncul satu wajah suram di muka pintu...
<A> peace.... hehehe...
<Z> adei.. masuk mmg xreti ketuk pintu ke?
<A> hahaha.. mamun la... hmm
<Z> hehehe.. dah subuh?
<A> tgk muka la.. basah ni... dah dah...
<Z> knp ni?
<A> broken heart laaa.:(
<Z> hahahaha.. sinngle is better laaaaaaa
<A> yep.. but i feel looner... x lakukah??? hahaha
<Z> hehee... no komen
selalu kalau sahabat aku ni datang bilik aku.. rancak jer aku nk berbual.. tp aku malas lak nk berbual..
pagi..sejuk..mata berat gile.. tp dah pukul 8am. keje kol 9am..
<A> wohoiii.. pehal ni?
<Z> pehal pe?
<A> mandom jer. hahahahaha. jom buat breakfast. masak omlet.. hahaha
<Z> haha... dari td nak ajak buat breakfas je ke?
<A> hahaha. jom ah
<Z> p mandu dulu.. dh mandi panggil
<A> aihhh.. sejok arrrrr
<Z> :)
<A> oke2.. bye... hahaha

aku berbaring di atas katil. Melihat syiling bilik aku... ptih..kosong... seperti itu mungkin hati aku... kosong.
tangan cuba menggagau selimut. huuuu sejuk... mata galak melihat syiling. sekali-sekala tangan bermain-main dgn keypd hp. tgk inbox. scroll ke atas. tgk msg terakhir semalam.
"INBOX ALMOST FULL 95% left"
aih... banyak pulak aku main texting. bila masa??. Aku belek mesej dalam inbox.kot-kot ada mesej penting yg ak belum reply. Ya, banyak sangat mesej yg dibuka tapi tak dibaca. bukan x mahu melayan..tetapi terlupa. kadang-kadang sms sampai ketika aku sibuk. maaf la si pengirim sms.

"saya nk jadi macam dalam cerita fairytale"

aku makin galak membaca mesej itu. ah! aku rindu saat-saat itu. hati aku tenang. pemikiran aku lengang.
ya.. aku akui.. aku rindu peristiwa semalam... semalam aku begitu ceria. aku gembira ada dia.. sebagai teman sebagai sahabat...:)
tapi... hari ini hati aku runtun
aku adakah ini benar...

"Ya Allah.. berikanlah aku jalan.. aku takut terpesong dijalanmu..."

bukan satu yang cuba hadir. tetapi ramai. kenapa??? aku bingung.. perjalanan mencari cinta yang HAKIKI..
bukan mudah... aku akui.. aku lemah! rasa itu ada. dan akan kekal.. aku ingin mencintainya dalam kesederhanaan. biarpun terpaksa berjauhan. cukup dengan keikhlasan... andai dia tahu apa yang aku rasa...

"aku Mohon pertolonganMU Ya Allah"

r.a.s.a.i.t.u.a.d.a.............

Ya Allah.. andai dia untukku... dekatkan kami dan peliharalah hati kami dari kemungkaran....
Ya Allah.. jika dia bukan untukku... jauhkan la kami agar kami sama-sama tidak terpesong di jalanMu...

No comments:

Post a Comment